Fagbeskrivelse informasjonsteknologi 2
Informasjonsteknologi
Pixabay
I dette faget bruker vi Python-programmering for å lage forskjellige programmer. Vi har fokus på å forstå hvordan og hvorfor kode fungerer. Du vil forstå hvordan man skriver kode fra bunnen av etter dette kurset, ikke bare bruke andre sin kode.
Arbeidsmåter i IT2
Programmering med Python
- Vi jobber med noen større prosjekter i løpet av året. Her er det litt frie tøyler innenfor satte krav
- Her vil du lære om variabler, funksjoner, metoder, lister, valg-setninger, løkker og klasser
- Vi vil kode i programmet Visual Studio Code
- Vi vil lære om funksjonell programmering, objektorientert programmering og arv
- Vi kommer til å bruke PyGame-modulen til brukergrensesnitt
Utenom programmeringen
- Vi vil utforske og vurdere muligheter, utfordringer og konsekvenser ved bruk av informasjonsteknologi i ulike sammenhenger
- drøfte etiske dilemmaer som oppstår som en konsekvens av informasjonsteknologi, både for individ og samfunn
- Vi vil lære om systemutviklingsmetoder som klassediagrammer fra Unified Modeling Language
Faget krever mye av deg når det gjelder å jobbe med kodeforståelse og passer godt for en som liker å leke med kode og finne løsninger på problemer. Du trenger ikke forhåndskunnskap i programmering for dette faget.
Mer om faget
Publisert 20.12.2022 09.46
Sist endret 03.01.2023 13.31