Elevråd og allmøte

Elevråd og allmøter kan uttale seg og gi råd i alle saker som gjelder skolen, og skal blant annet arbeide for læringsmiljøet, arbeidsforholdene og velferdsinteressene til elevene.

Elevrådet skal tale elevenes sak og ta opp aktuelle saker med lærerne og ledelsen på skolen. Elevrådet 2024 ledes av Anton Toft Dahl i 2STF.  Jeremy Groeneweg i 2STE er nestleder.

• Elevrådet skal være sammensatt av minst ett medlem for hver tjuende elev.
  • Allmøte er et forum for medbestemmelse for alle elever ved skolen. Elevrådet er bundet av vedtak i allmøtet.

Elevrådet på Nesbru – organisert i arbeidsgrupper

Elevrådet på Nesbru videregående er organisert i fire arbeidsgrupper:

• Sosialt miljø
  • Fysisk miljø (skolebygg, uteområder)
  • Undervisning og læring
  • Internasjonal gruppe

Alle elevrådsrepresentanter er medlem i en arbeidsgruppe. Arbeidsgruppene jobber med de tiltakene og utviklingsprosjektene som elevrådet ønsker å prioritere innenfor hver gruppes ansvarsområde.

Elevrådet ledes av elevrådsstyret, med leder, nestleder og styrerepresentanter. Hver arbeidsgruppe ledes av et medlem fra elevrådsstyret. Arbeidsgruppelederen er bindeledd mellom arbeidsgruppen og elevrådsstyret.

Av smittevernhensyn foregår alle elevrådsmøter dette skoleåret med et begrenset antall deltakere, i arbeidsgruppene.

Plattformen for elevrådets løpende arbeid og samhandling er Teams.