Tverrfaglig skole

Vg1-teamet 2020-2021 trente før sommeren på tverrfaglig uteskole som skal glede våre nye elever. Her er de på opplæring på NMBU på Ås. Det ble latter, lek og moro. Ekstra fint at NMBU lærte tverrfaglighet av oss

Flere lærere går sammen

Det første Vg1-elevene skal gjøre når skoleåret starter, er å finne ut mest mulig om temaet som har fått tittelen «Hvem har pakka baggen min?» I denne perioden skal elevene på tur og bygge klassemiljø. De skal bli kjent med både seg selv og hverandre. De skal diskutere hva som er bestemt av gener og DNA og hva som er miljø. Er vi født sånn eller blitt sånn?

Andre tema er «Hvem tar mine valg?» hvor vi har rollespill om hvordan beslutninger tas i FN, samt hvordan besluttes regler for bioteknologi. Tema kalt «Trolljeger» handler om nettroll.

Nytt for dette skoleåret er at elevene på Vg1 første skoledag deles inn i par, som igjen hører til en gruppe på fire. Disse har oppgaver i forhold til hverandre og skiftes etter en stund. Dette skal gjøre deg trygg.