Oppstartsamtaler for alle elever på alle trinn. Foresatte til Vg1-elever kalles inn til samtale | Kontaktlærer | Første to skoledager i august |
Bli kjent-aktiviteter første skoledag | Kontaktlærere, miljøarbeidere, faglærere, ledelsen | Første skoledag |
Tverrfaglige oppstartsturer Vg1 | Faglærere, avdelingsledere | August |
Jevnlige klasseteam i alle klasser Elevenes skole- og læringsmiljø et av faste temaer | Kontaktlærere, faglærere, rådgivere, ledelse | Kontinuerlig gjennom året. |
Ukentlige møter mellom miljøarbeidere, bibliotekar og rektor. Tema skolemiljøet for hele skolen | Miljøarbeidere/rektor | Ukentlig |
IKO-team. Møte for identifisering, kartlegging og oppfølging av enkeltelever og klasser. | IKO-leder, avdelingsledere, rådgiver, PP-rådgiver, helsesykepleier | Ukentlig hver onsdag |
Makkerskap i fellesfag. Faste samarbeidspartnere i alle fag i alle klasserom. Bytte av partner med jevne mellomrom | Kontaktlærere, faglærere | Kontinuerlig gjennom året. |
Den kulturelle skolesekken. Forskjellige eksterne kunst- og kulturproduksjoner og -opplevelser, på og utenfor skolen | Bibliotekar | Kontinuerlig gjennom året. |
Aktivitetsdag | Idrettselever Vg3 sammen med faglærere idrett | Første uke september |
Elevrådsseminar. Bygging av gode relasjoner mellom elevrådsrepresentantene, samt innspill til godt skolemiljøarbeid utover året. | Kontaktlærer for elevrådet | Siste uke i september |
Elevrådsmøter | | Annen hver uke gjennom året |
Demokrati- og medborgerskapsuke. Ulike læringsaktiviteter på tvers av fag | Faglærere, miljøarbeidere, avdelingsledere | Oktober |
Internasjonal dag. Mattorg, rom med kulturaktiviteter fra ulike nasjonaliteter, rom med faglige aktiviteter knyttet til internasjonale spørsmål | Elever | Oktober |
Midttimeaktiviteter som f.eks. matdager, turneringer, spill. strikking | Miljøarbeidere i samarbeid med elevråd | Kontinuerlig gjennom året. |
Utviklingssamtale. Alle elever har oppfølgingssamtaler etter midtveisvurdering 1. Foresatte til elever under 18 år inviteres. Elevenes skole- og læringsmiljø et av faste temaer | Kontaktlærere | November |
Elevundersøkelsen. Trivsel og mobbing ett av de viktige temaene. Klasser med utfordringer identifiseres | Kontaktlærere og ledelse Oppfølging av ledelse, klasseteam | November |
Folkehelse- og livsmestringsuke | Aktiviteter for å bygge klassemiljø, f.eks. «hemmelig venn», aktivitetsdag innendørs i | Desember |
Halvårsvurdering. Samtaler med elever om faglig og annen utvikling | Faglærere og kontaktlærere | Januar |
Utviklingssamtale etter midtveisvurdering 2. Elevenes skole- og læringsmiljø et av faste temaer | | April |
Sommerdag. Aktivitetsdag i skolegården for alle elever på Vg1 og Vg2 + tilrettelagt opplæring siste skoleuke | Faglærere, ledelse, miljøarbeidere | Juni |