Skolens historie

Bjørkelangen videregående skole var landets første kombinerte skole, i drift fra 1971.

Det nye i 1971 var at alle studieretninger ble samlet under samme tak. I 1996 ble det gitt ut en jubileumsbok i anledning 25-årsjubileet.

Vi var nasjonal demonstrasjonsskole i perioden 2002-2004, med utgangspunkt i elevmedvirkning og elevdemokrati.

I desember 2010 sto et moderne nybygg ferdig på to plan med en grunnflate på 750 m2. Det nye bygget inneholder et auditorium med 120 plasser, klasserom, kontorer for elevråd og flere lærerkontorer. I tillegg ble store deler av skolen renovert med blant annet nye, moderne naturfagrom. I 2019-2020 blir skolens hovedbygg renovert.

Den 25. oktober 2011 fylte skolen 40 år og i den forbindelse var det markering med åpen skole og underholdning. Tidligere rektorer møtte opp, og dagens elevrådsleder og skolens første elevrådsleder, i 1971, fortalte hvordan det det er og har vært å gå på skolen. I tillegg var det kulturelle innslag av både lærer og elever.

Bjørkelangen videregående skole fylte 50 år 25. oktober 2021. Dette ble feiret med en jubileumsforestilling, som i stor grad var elevstyrt, for alle skolens elever, ansatte og inviterte gjester. Boken «En skole i tiden» ble utgitt i forbindelse med jubileet.