Fagbeskrivelse informasjonsteknologi 2Informasjonsteknologi Pixabay I dette faget bruker vi Python-programmering for å lage forskjellige programmer. Vi har fokus på å forstå hvordan og hvorfor kode fungerer. Du vil forstå hvordan man skriver kode fra bunnen av etter dette kurset, ikke bare bruke andre sin kode. Arbeidsmåter i IT2 Programmering med Python Vi jobber med noen større prosjekter i løpet av året. Her er det litt frie tøyler innenfor satte krav Her vil du lære om variabler, funksjoner, metoder, lister, valg-setninger, løkker og klasser Vi vil kode i programmet Visual Studio Code Vi vil lære om funksjonell programmering, objektorientert programmering og arv Vi kommer til å bruke PyGame-modulen til brukergrensesnitt Utenom programmeringen Vi vil utforske og vurdere muligheter, utfordringer og konsekvenser ved bruk av informasjonsteknologi i ulike sammenhenger drøfte etiske dilemmaer som oppstår som en konsekvens av informasjonsteknologi, både for individ og samfunn Vi vil lære om systemutviklingsmetoder som klassediagrammer fra Unified Modeling Language Faget krever mye av deg når det gjelder å jobbe med kodeforståelse og passer godt for en som liker å leke med kode og finne løsninger på problemer. Du trenger ikke forhåndskunnskap i programmering for dette faget. Mer om faget Publisert av Cecilie Holter Publisert 20.12.2022 09.46 Sist endret 03.01.2023 13.31