Skoleutvalg

Skoleutvalget skal medvirke til at skolen, de ansatte og elevene tar aktivt del i arbeidet for å skape et godt skolemiljø.

Skoleutvalg

Alle videregående skoler skal ha et skoleutvalg (SU). Skoleutvalget består av elever, ansatte og skoleledelsen – men elevene skal være i flertall. Utvalget fungerer som ett rådgivende organ for rektor.

Medlemmer skoleåret 2021–22

Elever

Jusra Mohamad Ali, 2IBA
Paul Johan Hoffman, 3STB
Oskar Østbye Sund, 3STF

Ansatte

Øivind Sørlie, Rektor
Hanne Jahren, Hovedverneombud

Utvalget kan uttale seg og gi råd til skolen i saker som omhandler skolemiljøet, men kan ikke fatte bindende vedtak. Se også Opplæringsloven kapittel 9a.

Litt om skolemiljøutvalg

Skolemiljøutvalget har rett til å uttale seg i alle saker som gjelder skolemiljøet. I Akershus fylkeskommune er det bestemt at skoleutvalget også skal være skolemiljøutvalg. Med denne organiseringen skal elevene alltid ha flertall i utvalget.

Sakslister og møtereferater

Saksliste til SU-møte 24. mars 2022 (PDF, 108 kB)

Referat SU-møte 24. mars 2022 (PDF, 110 kB)

Les mer om skoleutvalg og elevråd på afk.no