Jovan, avgangselev IB 2023

English translation below.

Først og fremst tenker jeg at IB-linjen bidro til å utvikle et godt akademisk grunnlag som forberedte meg til høyere utdanning. Jeg følte meg svært godt forberedt på det som ventet meg videre i utdanningsløpet på NTNU, blant annet akademisk skriving, effektiv tidsstyring, kritisk tenkning, og håndtering av eksamen. 

Kanskje enda viktigere, er at IB-linjen også bidro til en enorm utvikling på andre arenaer. Jeg tok opp volleyball som en aktivitet for CAS, og dette er noe som jeg fortsatt holder på med som student. Jeg engasjerte meg med elevrådsarbeid på skolen, også som en del av CAS faget, og i dag sitter jeg som tillitsvalgt på fakultetet her i Trondheim. IB-linjen har for min del også bidratt positivt til å utvikle en nysgjerrighet og interesse for andre land og kulturer, og jeg ønsker derfor å dra på utveksling 4. studieår.

 

Jovan, IB graduate 2023

First and foremost, I strongly believe that the IB Diploma Programme has contributed to developing a strong academic platform, preparing me for higher education. Thus, I felt well prepared when I started my education at NTNU, having experience within academic writing, time management, critical thinking and exams.

Even more importantly, the IBDP has also contributed to an enormous development in other areas. I played volleyball as an activity for CAS, a sport I still play as a student at NTNU. I was involved in the student council at Lillestrøm vgs, also part of the CAS subject, and today I am a student representative at my faculty in Trondheim. On a personal note, the IBDP has also given me a curiosity and interest in other countries and cultures, therefore I am planning on pursuing an exchange program in my 4th academic year at NTNU. 

En ung mannlig student som smiler og ser i kamera, med en elv og bygninger i bakgrunnen - Klikk for stort bilde Jovan M.