Internasjonalisering

Lørenskog vgs har fått akkreditering via Erasmus+.
Erasmus+ er EUs program for utdanning, opplæring, ungdom og idrett.

Det er ulike utdanningsprogram på Lørenskog videregående skole som er valgt ut til å være med på programmet.

Erasmus+ er verdens største utdanningsprogram, med et budsjett på 28,8 milliarder euro for perioden 2021-2027.

Du kan lese mer om Erasmus+ på utdanningsprogrammets nettsider.

Nedenfor kan du lese om to av reisene Lørenskog videregående har gjort i regi av Erasmus+

Erasmus-besøk i Romania mai 2022

I regi av ERASMUS + var to elever og lærere fra programområdet "Språk, samfunnsfag og økonomi" på en ukes utveksling i Oradea (Romania). Temaet for mobiliteten var "Education with no barriers", der bevisstheten omkring økt digitalisering og ny teknologi ble løftet fram. Elevene arbeidet i ulike workshops og bidro med faglige presentasjoner og innspill. Dagene var også fylt med sosiale aktiviteter, sightseeing og besøk i vertsfamilier. Sammen med de andre deltakerlandene utforsket de Oradea og lærte Romania og ikke minst hverandre bedre å kjenne.

Erasmusbesøk til Bulgaria 3. - 6. april 2022

I april var elever fra Lørenskog videregående skole på besøk i Sofia i regi av ERASMUS-prosjektet LET'S EMBRACE EVERYBODY. Her fikk elevene oppleve andre kulturer og tradisjoner på nært hold og stiftet bekjentskap med elever og lærere fra Bulgaria, Tyrkia, Romania og Portugal. I tillegg til det faglige var det også satt av tid til sosial hygge som folkedans, sport, lokale restaurantbesøk og byvandring i vakre Sofia.

Elevene bidro faglig med presentasjoner og ulike aktiviteter til temaene "SI NEI til…" diskriminering og segregering, rasisme, mobbing, vold og falske nyheter.