Vi ønsker alle en riktig god sommer! Første skoledag etter ferien er mandag 17. august.
Fra høsten går de fleste elever i videregående skole i Akershus fra gratis skoleskyss til månedskort for barn og ungdom. Du kjøper billetten selv, og den kan brukes både til skole og fritid.
Hvis du har gjennomført opplæringen og fått karakteren 1 eller ikke vurdert (IV) i ett eller flere fag, kan du ha rett til mer opplæring i faget.
Elevene på Vg3 automasjon har vært i Belgia for å lære mer om programmering, drift og forståelse av komplette automatiserte systemer, i tillegg til å få et innblikk i internasjonal industri.
Elevene på Vg2 Salg, service og reiseliv har vært på tur til Italia som en del av skolens internasjonaliseringsprosjekt gjennom Erasmus+. Under oppholdet sto bærekraft og overturisme på agendaen.
Det har vært fullt kjør fra start til slutt for elevene våre i Vg2 Tømrer som har vært på tur til Danmark og Tech College.
28. april kl. 09.00 er det offentliggjøring av eksamenstrekk. Elevene finner eksamenspartiet i InSchool. I perioden 4.- 21. mai vil det være skriftlige eksamener. I perioden 26. mai - 12. juni er det muntlig og muntlig praktisk eksamen.
Mandag 20. april skjedde det noe som utfordret en av Norges mest etablerte turtradisjoner: Pølsene fikk bli igjen hjemme.
Tyske streiker kunne ikke stoppe gjensynsgleden da vi nylig fikk besøk av våre venner fra San Sebastian i Spania. Uken bød på alt fra pannekaker på stormkjøkken til solfylte utsikter fra Holmenkollen.
Elevene i KDA har vært i Spania. Der fikk de testet sine kreative evner og hentet masse inspirasjon til veien videre i sine studier på Kunst, design og arkitektur.