Oppstartsamtaler for alle elever på alle trinn. Foresatte til Vg1-elever kalles inn til samtale
|
Kontaktlærer
|
Første to skoledager i august
|
Bli kjent-aktiviteter første skoledag
|
Kontaktlærere, miljøarbeidere, faglærere, ledelsen
|
Første skoledag
|
Tverrfaglige oppstartsturer Vg1
|
Faglærere, avdelingsledere
|
August
|
Jevnlige klasseteam i alle klasser Elevenes skole- og læringsmiljø et av faste temaer
|
Kontaktlærere, faglærere, rådgivere, ledelse
|
Kontinuerlig gjennom året.
|
Ukentlige møter mellom miljøarbeidere, bibliotekar og rektor. Tema skolemiljøet for hele skolen
|
Miljøarbeidere/rektor
|
Ukentlig
|
IKO-team. Møte for identifisering, kartlegging og oppfølging av enkeltelever og klasser.
|
IKO-leder, avdelingsledere, rådgiver, PP-rådgiver, helsesykepleier
|
Ukentlig hver onsdag
|
Makkerskap i fellesfag. Faste samarbeidspartnere i alle fag i alle klasserom. Bytte av partner med jevne mellomrom
|
Kontaktlærere, faglærere
|
Kontinuerlig gjennom året.
|
Den kulturelle skolesekken. Forskjellige eksterne kunst- og kulturproduksjoner og -opplevelser, på og utenfor skolen
|
Bibliotekar
|
Kontinuerlig gjennom året.
|
Aktivitetsdag
|
Idrettselever Vg3 sammen med faglærere idrett
|
Første uke september
|
Elevrådsseminar. Bygging av gode relasjoner mellom elevrådsrepresentantene, samt innspill til godt skolemiljøarbeid utover året.
|
Kontaktlærer for elevrådet
|
Siste uke i september
|
Elevrådsmøter
|
|
Annen hver uke gjennom året
|
Demokrati- og medborgerskapsuke. Ulike læringsaktiviteter på tvers av fag
|
Faglærere, miljøarbeidere, avdelingsledere
|
Oktober
|
Internasjonal dag. Mattorg, rom med kulturaktiviteter fra ulike nasjonaliteter, rom med faglige aktiviteter knyttet til internasjonale spørsmål
|
Elever
|
Oktober
|
Midttimeaktiviteter som f.eks. matdager, turneringer, spill. strikking
|
Miljøarbeidere i samarbeid med elevråd
|
Kontinuerlig gjennom året.
|
Utviklingssamtale. Alle elever har oppfølgingssamtaler etter midtveisvurdering 1. Foresatte til elever under 18 år inviteres. Elevenes skole- og læringsmiljø et av faste temaer
|
Kontaktlærere
|
November
|
Elevundersøkelsen. Trivsel og mobbing ett av de viktige temaene. Klasser med utfordringer identifiseres
|
Kontaktlærere og ledelse Oppfølging av ledelse, klasseteam
|
November
|
Folkehelse- og livsmestringsuke
|
Aktiviteter for å bygge klassemiljø, f.eks. «hemmelig venn», aktivitetsdag innendørs i
|
Desember
|
Halvårsvurdering. Samtaler med elever om faglig og annen utvikling
|
Faglærere og kontaktlærere
|
Januar
|
Utviklingssamtale etter midtveisvurdering 2. Elevenes skole- og læringsmiljø et av faste temaer
|
|
April
|
Sommerdag. Aktivitetsdag i skolegården for alle elever på Vg1 og Vg2 + tilrettelagt opplæring siste skoleuke
|
Faglærere, ledelse, miljøarbeidere
|
Juni
|