Om skolen

Holmen videregående skole tilbyr tilrettelagt undervisning for elever med utfordringer knyttet til det sosiale, emosjonelle og det faglige. Skolen har plass til 84 elever og ligger på Billingstad i Asker kommune.

Bilde av hovedinngang til skolen - Klikk for stort bilde

Vår visjon er å nå faglige og sosiale mål gjennom tilrettelegging, trygghet og tilhørighet. Gjennom individuelle opplæringsplaner og tett oppfølging vil vi gi elevene best mulig grunnlag for å nå sine faglige og sosiale målsettinger.

Vi tilbyr Vg1 over ett eller flere år innenfor studieretningene

Skolen tilbyr også et tredje år, «Veien til lærekandidat» hvor målet er å bli lærekandidat i bedrift. Opplæringen foregår både på skolen og i bedrift. Ta kontakt med skolen for mer informasjon.

Se presentasjonsfilm om tilbudet på Holmen vgs

Holmen grunnskole

Skolen har en grunnskoleavdeling hvor undervisningen foregår i mindre grupper på 4-6 elever. Grunnskoleavdelingen tilbyr undervisning på 8.-10. trinn for elever med særskilte behov for tilrettelegging. Det er plass til 16 elever på vår grunnskoleavdeling.

Ønsker du mer informasjon om søknadsprosessen og tilbudet på grunnskoleavdelingen, ta kontakt med ass.rektor Ole Morten Merli.