Matematikk- og engelsksamarbeid

Kjelle vgs, Bjørkelangen vgs og Aurskog-Høland kommune har et samarbeidsprosjekt, hvor engelsk- og matematikklærerne samles for å dele erfaringer og videreutvikle egen praksis. Målsettingen med prosjektet er å bidra til mer variert undervisning og varig praksisendring, slik at elevene lærer mer matematikk gjennom hele skoleløpet.

Matematikksamarbeid

Matematikklærere på 5.-7. trinn, ungdomsskoletrinn og videregående skole har et samarbeid i forbindelse med matematikk. Det legges opp til erfaringsdeling på tvers av årstrinn og skoler, for å få en felles forståelse for hverandres utfordringer. En annen viktig del av arbeidet var å jobbe med teori og refleksjon over fagfornyelsen, kjerneelementer i faget og de nye læreplanene.

Engelsksamarbeid

Vi har et samarbeidet med Aurskog- Høland kommune og Bjørkelangen vgs om opplæring i engelsk der vi vektlegger å utvikle profesjonsfelleskap med tanke på elevenes læring innenfor engelskfaget. Engelsk er et av de fagene som en del elever har en del utfordringer i. Med samarbeidet ønsker vi å gjøre overgangen mellom ungdomsskolen og videregående lettere for elevene, og samtidig ha et mer samkjørt undervisningsløp for elevene på ungdomsskolen og videregående i engelsk.