Fugleredet

Vi i Fugleredet er en del av elevtjenesten ved Nannestad videregående skole. Elevtjenesten jobber for et godt skolemiljø og er tilgjengelig for alle elever. En av oss skal alltid være tilgjengelig for deg i Fugleredet, rett til høyre etter hovedinngangen. Du kan komme innom, ta kontakt på telefon, teams eller via Elevtjeneste-appen. 

Hva gjør vi i Fugleredet?

Vi jobber for at alle elever skal trives, og har en trygg og god skolehverdag. Dette gjør vi ved å være synlig i skolemiljøet og ved å være lett tilgjengelig for alle på skolen. Målet er at så mange elever som mulig skal fullføre videregående skole, og med et så godt resultat som mulig. Samtidig jobber vi med å forebygge negative hendelser på skolen, og målrettet med nulltoleranse mot mobbing, rus og vold. 

Hvem er vi? 

Vi er en en gjeng med fagfolk som har bred kompetanse, men primært er vi er relasjonsarbeidere. 

Unni  og Kristian er skolens miljøveiledere. Disse to jobber tett sammen, og tett opp mot ledelsen med forebyggende og helsefremmende tiltak. De samarbeider i utførelsen av disse tiltakene med en flott bukett med ungdomsarbeidere som vi har på huset. Ungdomsarbeiderne har varierte arbeidsoppgaver på huset, men kan og bistå deg med det meste. De er Betty, Camilla, Ida, Ullerikke, Silje, Natalia og Recto. 

Hva kan du snakke med oss om?

Har du bekymringer selv, eller bekymrer du deg for andre? Mangler du motivasjon? Av og til kan det være godt å snakke med noen om det som ikke er helt greit, og som påvirker hverdagen og skolegangen. Du kan også komme til oss i Fugleredet for å slå av en prat, eller for å få litt ro. 

Vi har taushetsplikt, og du får ikke fravær for tiden du snakker med oss. 

Om du trenger hjelp ut over det vi kan gi, vil vi gi deg råd om hvem du kan oppsøke eller bli henvist til på eller utenfor skolen.

Hvor og når kan du kontakte oss?

Kom innom kontoret, eller send en SMS eller e-post, så kan dere avtale tid. Du kan og ta kontakt via Elevtjeneste-appen

Obs.: Ikke send sensitive personopplysninger på SMS/e-post.

Se også