Internasjonalisering

Ved Skedsmo videregående jobber vi med internasjonalisering gjennom studieturer for elever og lærere, samarbeidsprosjekter og yrkespraksis i utlandet, være vertskap for lærere og assistenter fra andre land og samhandling gjennom digitale medier.

Erasmus+

Skedsmo vgs er akkreditert som Erasmus+ skole fram til 2027. Erasmus+ (2021-2027) elev- og ansattmobilitet gir støtte til prosjekter som styrker kvaliteten og den europeiske dimensjonen i læring og undervisning. Man kan få støtte til individuell utveksling og gruppeutveksling for elever, deltakelse på jobbskygging, kurs eller konferanser for ansatte, invitere eksperter til Norge eller gjennomføre undervisningsopphold i Europa.

Jobbskygging

Jobbskygging gir lærere mulighet til å følge arbeidsdagen til en lærer i et annet land. Dette gir lærerne gode muligheter til utvikling og inspirasjon. For tiden har vi samarbeid med Italia, Spania, Irland og Island.