Death Trip er en årlig konkurranse arrangert av "Ung i trafikken" der videregåendeskole-elever over hele Norge konkurrerer om å lage den beste kampanjen for å forebygge ruskjøring blant ungdom.
I år var Medier- og Kommunikasjons-elevene ved Sørumsand videregående godt representert. To grupper fra 2MKA var i finalen av den landsdekkende konkurransen Death Trip.
Beste helthetlige kampanje
«Kjør sober eller game over» er laget av elevene:
Ola Grønvold Hagen, Edvard Bertelsen, Oliver Borgersen, Emil Jahr og Nikolai Turøy Bakstad
De har laget en interaktiv video og filter til Instagram og TikTok. Du kan se videoen her: https://youtu.be/g18xXNRhnX0?feature=shared
Førstepremien for beste helhetlige kampanje var 30 000 kroner.
«Kjør sober eller game over». Gruppa består av Ola Grønvold Hagen, Oliver Borgersen, Edvard Bertelsen, Nikolai Turøy Bakstad og Emil Jahr.Finalen ble avholdt på Klingenberg kino i Oslo den 7. mai.
Les alt fra finalen i Death Trip 2024
Beste interaktive produkt
Denne kategorien hadde 45 bidrag som ble snevret inn til tre finalister.
«Tøft å si nei» kom til finalen for sitt interaktive bidrag. Det er en video der seeren må ta valg som påvirker fortsettelsen av historien.
«Tøft å si nei» er laget av elevene Isabella Temesghen, Vanessa Wasielewska, Mikaela Cerpa-Diaz, Mike Hansen og Melisa Yarar
«Tøft å si nei». Gruppa består av Isabella Temesghen, Vanessa Wasielewska, Mikaela Cerpa-Diaz, Mike Hansen og Melisa Yarar
Ung i trafikken