Våre elever vant finalen i Death Trip 2024!

«Kjør sober eller game over» er slagordet på kampanjen til vinnergruppa. Deres bidrag var ett av ca 130 (!) fra hele landet i kategorien «Beste helhetlige kampanje».  Sørumsandelevene gikk av med seieren blant elleve finalister! 

Death Trip er en årlig konkurranse arrangert av "Ung i trafikken" der videregåendeskole-elever over hele Norge konkurrerer om å lage den beste kampanjen for å forebygge ruskjøring blant ungdom.

 I år var Medier- og Kommunikasjons-elevene ved Sørumsand videregående godt representert. To grupper fra 2MKA var i finalen av den landsdekkende konkurransen Death Trip.
 

Beste helthetlige kampanje

«Kjør sober eller game over» er laget av elevene:

Ola Grønvold Hagen, Edvard Bertelsen, Oliver Borgersen, Emil Jahr og Nikolai Turøy Bakstad

De har laget en interaktiv video og filter til Instagram og TikTok.  Du kan se videoen her: https://youtu.be/g18xXNRhnX0?feature=shared


Førstepremien for beste helhetlige kampanje var 30 000 kroner.

Bilde av elever - Klikk for stort bilde«Kjør sober eller game over». Gruppa består av Ola Grønvold Hagen, Oliver Borgersen, Edvard Bertelsen, Nikolai Turøy Bakstad og Emil Jahr.

Finalen ble avholdt på Klingenberg kino i Oslo den 7. mai.

Les alt fra finalen i Death Trip 2024 

Beste interaktive produkt 

Denne kategorien hadde 45 bidrag som ble snevret inn til tre finalister. 
«Tøft å si nei» kom til finalen for sitt interaktive bidrag. Det er en video der seeren må ta valg som påvirker fortsettelsen av historien.

«Tøft å si nei» er laget av elevene Isabella Temesghen, Vanessa Wasielewska, Mikaela Cerpa-Diaz, Mike Hansen og Melisa Yarar

Bilde av elever  - Klikk for stort bilde«Tøft å si nei». Gruppa består av Isabella Temesghen, Vanessa Wasielewska, Mikaela Cerpa-Diaz, Mike Hansen og Melisa Yarar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ung i trafikken