Samarbeid skole - hjem

Et godt samarbeid mellom hjem og skole er viktig for å legge til rette for læring og trivsel.

Matteformler på tavle - Klikk for stort bilde Jesoots/Unsplash

Visma InSchool

Foreldre og foresatte har tilgang til skolens administrative system Visma InSchool. Her får du meldinger, varsler og annen informasjon som gjelder din sønn/datter.

ID-porten benyttes til pålogging.

Logg inn i Visma InSchool

Foreldremøter

Foreldremøter arrangeres hvert halvår. Egen innkalling kommer.

Tips: Hvordan kan jeg hjelpe mitt barn med skolearbeidet?

Vis interesse for ungdommens skolearbeid. Spør om hva de har lært, diskuter faglige og dagsaktuelle temaer med dem.

Ta utgangspunkt i:

• Kompetansemål
  • Vurderingskriterier
  • Tilbakemeldinger/egenvurderinger på hvordan eleven kan bli bedre i faget

Spesielt det å stille spørsmål har stor effekt for læringen:

• Kan du gi en oversikt over temaet?
  • Hva betyr…?
  • Kan du forklare …?
  • Hvorfor mener du det …?
  • Kan det være andre måter å se saken på?

Hva sier foresatte om skolen vår?

Her har vi samlet noen av tilbakemeldingene vi har fått fra tidligere foresatte.

Jeg vil bare takke for tre fine år for …. Hun har blomstret og trivdes på deres skole. Hun har blitt sett, har fått en hel masse ny kunnskap og gode studievaner. Hun har blitt tatt på alvor og har utviklet seg til å bli en reflektert og sterk jente. Skolen bærer preg av å være et godt sted å komme til for elevene, mye varme og høyt under taket. Tusen takk!.

- Mor til tidligere elev

Jeg er imponert over nivået på undervisningen i flere av fagene. Det er så gøy når datteren min på vg2 i mange forskjellige sammenhenger viser inngående kunnskaper og evne til refleksjon. Oppgavene i særlig internasjonal engelsk, psykologi og sosiologi er spennende, utfordrende og utviklende. Hun virker å trives med dem. Veldig gøy å diskutere med henne!

-Mor til elev

Vår sønn … har klart seg fint gjennom disse tre årene. Vi var veldig spent på om han kom til å fullføre, han som var så lei etter ungdomsskolen. Han har ikke vært glad for å gå på skolen disse tre årene heller men han og dere har fått det til! Det er vi veldig takknemlig for! Han ser for seg å studere videre på universitet også selv om det han liker best er å spille dataspill. Jeg vil takke dere for at dere har bidratt til at han har gått på skolen og hatt veldig lite fravær!

- Mor til tidligere elev.

Med takk for god ledelse av en skole min ungdom har hatt mye glede av i disse tre årene, og trolig vil ha med seg i ryggsekken på veien videre.

- Far til tidligere elev.