Lærarutdanningsskolar i yrkesfaglærarutdanninga (LUSY) - OsloMet
Rektor Bente Dretvik er stolt av alle kollegaene på Strømmen videregående som videreutviklet sin lærerkompetanse med utgangspunkt i skolens satsningsområder og lærerens individuelle behov i samarbeid med sine kollegaer gjennom flere år.
60 lærere fullførte en studie i veiledningspedagogikk og 73 lærere fullførte studie i yrkes pedagogisk utviklingsarbeid (YPU)
For å få til et godt samarbeid mellom universitet og videregående skoler, må lærerne utvikle seg ut fra egne erfaringer, viser resultatene fra prosjektet Lærerutdanningsskoler i yrkesfaglærerutdanningen (LUSY).
– Når lærerne får utvikle seg med utgangspunkt i egen arbeidshverdag, blir de engasjerte. Det er nøkkelen til suksess, sier professor Ann Lisa Sylte, som har ledet prosjektet.
«Vi fikk anerkjennelse fra OsloMet om at vår forskning ville bli brukt som eksempel for andre, og at det er et nybrottsarbeid vi har utført», var tilbakemeldingen fra en av lærerne.
En annen lærer skrev: «Vi følte stolthet til yrket vi har og utøver hver dag».
Lærer: – Vi følte stolthet - OsloMet
Mer om sluttkonferansen for LUCY prosjektet