Skolens pedagogiske plattform

Vår visjon, våre verdier og satsningsområder.

Visjon: Ett steg foran
Verdiordene er: Trygge og nytenkende
Satsingsområder: Bærekraft, livsmestring, læringsmiljø og samfunnsengasjement

Skolen vår

Frogn vgs startet opp høsten 2006 og er bygget som en baseskole. Dette innebærer at skolen er delt inn i flere undervisningsområder som inneholder auditorier, klasserom, grupperom og fellesarealer.

Man har derfor god mulighet til å variere bruk av rom og undervisningsmetoder, som er viktige verktøy for å tilrettelegge pensum for en bred elevgruppe.

I tillegg står arbeid i team sentralt i skolehverdagen. Teamarbeid innebærer at lærere samarbeider i større grad ved planlegging, gjennomføring og evaluering av undervisning. Videre gir dette muligheten for en bred faglig plattform, samt undervisning som i stor grad kan tilpasses nivå.

Som elev hos oss har man derfor gode vilkår for undervisning tilpasset eget nivå. I tillegg arrangerer skolen ofte ekskursjoner for elevene, og dette er verdifullt for å skape et godt miljø på skolen. Det er mange grunner til at Frogn vgs er: Ett steg foran!

Vi er en skole som i opplæringen forsøker å skape robuste og selvstendige mennesker for framtiden. Gjennom å være trygge og nytenkende tar vi imot nye elever med rammer som inkluderer og utfordrer den enkelte. I skolestarten blir du godt kjent med din kontaktlærer, klassen din og andre nøkkelpersoner ved skolen.

Sentrumstjenesten på Frogn Vgs - Klikk for stort bildeElevtjenestene i Sentrum. Øverst fra venstre mot høyre ser vi Kari Monika Moe (karriereveileder), Gunnar Solvang (miljø- og sikkerhet), Martin Damslora (miljø- og sikkerhet), Christine Johansen (rådgiver), Berit Vike (rådgiver), Grethe Helen Sjånes (bibliotek), Tine Ohnstad Gundersen (helsesykepleier), Rune Heiestad (leder for Sentrumstjenesten), Erica Rae Reagan-Eriksen (miljø- og sikkerhet) og Bente Hauge Mikkelsen (miljø- og sikkerhet). Stine Østby

Eleven i sentrum

Elevtjenestene våre er samlet i en egen avdeling. Sentrum. Alle elever har sin kontaktlærer som følger opp faglig og sosialpedagogikk. Hvis du trenger ytterligere oppfølging, kan vår sentrumsavdeling være riktig for deg.

Sentrum - Klikk for stort bilde Sentrum

Her er lenker til mer informasjon om de ulike elevtjenestene: