Internasjonalisering

Internasjonalisering og deltakelse i internasjonale prosjekter er et av skolens mange tiltak for å gi en helhetlig opplæring til elevene. Skolen arbeider aktivt for å innhente ekstern finansiering til dette arbeidet.

Skolen deltar for tiden i følgende prosjekter:

Erasmus+

Skolen deltar i Erasmus+ prosjektet "Science across Europe" med skoler i Spania, Tyskland og Polen.

Elevutveksling med Frankrike

Fra og med skoleåret 2016-2017 har skolen gjennom Akershus fylkeskommune deltatt i gjensidig elevutveksling med ulike videregående skoler i Alsace, Frankrike. På grunn av Covid-19 pandemien er utvekslingen satt på vent inntil videre.

Model European Parliament (MEP)

Elever fra Europalinjen deltar i MEP både i Norge og utlandet.

Erasmus+ Nordplus

Lærere fra TIP var i Danmark våren 2020 på utveksling for å se på dansk studieordning rundt mekanikere og metoder til å undervise. Danske undervisere skal besøke JVS høsten 2020 eller våren 2021. På grunn av Covid-19 pandemien er utvekslingen satt på vent inntil videre.

Escola Azul

Escola Azul (blå skole) er et nettverk av skoler i Portugal der elevene jobber med hav og klima som tema. Jessheim videregående skole er første skole utenfor Portugal, som er blitt del av nettverket.

Escola Azul

Supporting the development of Blue Challenges in schools in the Channel & North Sea.

Prosjektet ledes av Universitetet i Ghent. Det er et nettverk av skoler og forskere i Belgia, Frankrike og Norge som skal utvikle undervisningsopplegg.