Utleiehybler for elever ved ordinære kurs

For skoleåret 2024/2025 koster det 5500,- pr måned å bo på utleiehybelen.

Hvis avstanden mellom foreldrehjemmet og skolen er fire mil eller mer hver vei, vil du ha rett til borteboerstipend. Det kan du også ha rett på dersom reisetiden mellom foreldrehjemmet og skolen er minst tre timer tur-retur hver dag, selv om avstanden er mindre enn fire mil. Skolen må bekrefte at du oppfyller kravet til bostipend på grunn av reisetid.

Hvem kan søke om plass på utleiehybel?

Det er kun elever som har skoleplass på Kjelle vgs og som går ved ordinære kurs som kan søke om plass på utleiehyblene.

Søknad og leiekontrakt

Søknadsperioden følger inntak, og er åpent fra 10.07 – 01.08.

Elever som får søknad innvilget skriver leiekontrakt med Kjelle vgs og må forholde seg til husordensreglene for utleiehybler. Undertegnet leiekontrakt overleveres internatleder ved innflytting.

Innflytting er søndag 16.08.24 mellom kl. 19.00-21.00

Søknadsskjema for utleiehybler

Retningslinjer for utdeling av utleiehybler (PDF, 180 kB)

Leiekontrakt (PDF, 197 kB)

Husreglement (PDF, 135 kB)

Her finner du praktisk informasjon om utleiehybler.

Åpningstider

Elever har rett til å bo i utleiehybel fra søndag kveld kl. 20.00 til og med fredag etter skoleslutt.