Skedsmo-elever deltok i Hubro-NM

Lukas, Ida og Anna fikk 6. plass i årets Hubro-NM, det digitale markedsføringsspillet.

NM har pågått i en uke. Torsdag 2. mai samlet elever, lærere og avdelingsledere seg for å se på kåringen.  Av de 60 skolene som deltok i spillet Hubro Marketing Simulation har 9 gått videre til NM. Nytt i år er oppgaver i tillegg til spillet, og mange kvelder har gått med til å jobbe med oppgavene. Skedsmo-elevene fikk veldig gode tilbakemeldinger på oppgavene sine. De hadde høy vekst i siste etappe av spillet, og ble omtalt som «årets comeback-kids» av juryen.

Overførbare ferdigheter

Gjennom spillet og oppgavene har elevene fått vist høy kompetanse, og alle har jobbet på universitetsnivå. Elevene har fått trene på ferdigheter som kommunikasjon, tidsstyring, struktur, strategisk tenking og forretningsforståelse. Alt dette er overførbart til videre studier og jobber i næringslivet.

Stolte lærere Christian og Even gratulerer elevene!  

Tre elever og lærer ser på kåringen av konkurransen  - Klikk for stort bilde Kine Johnsen