Retningslinjer for Aktiv i Akershus

9 Krav til rapportering fra tilskuddsmottaker

Søker skal innen den årlige rapporteringsfristen dokumentere at midlene er benyttet til det formål de ble tildelt. Dette skal gjøres både ved avslutningen av ettårige prosjekter og også ved milepælsrapportering i flerårige prosjekter.  

Rapporteringen skal inneholde dokumentasjon gjennom tekst og regnskap. 

Rapporten skal ha:  

  • en kort beskrivende del  
  • beskrivelse av måloppnåelse  
  • effekt på medarbeidere og brukere  
  • bilder – gjerne før og etter, når det er relevant  
  • medieoppslag – hvis det foreligger 

Regnskapet skal legges ved rapporten, uten bilag, men med en underskrift av regnskapsfører og en i styret/virksomhetens ledelse. Akershus fylkeskommune og/eller fylkesrevisjon har rett til innsyn i relevant dokumentasjon. Bilag skal oppbevares i 5 år fra regnskapsavslutningens dato.  

Eget rapporteringsskjema skal benyttes. Det fylles ut og sendes på fylkeskommunens søknadssider. Ved delt utbetaling, vil sluttutbetaling gjennomføres etter mottak av rapport og regnskap.  

Akershus fylkeskommune forventer at søkeren etterlever krav til god forretningsskikk og relevant regelverket for sin organisasjon. Det forventes at søker tar hensyn til eventuelle krav som universell utforming og miljø, etisk og sosialt ansvar for forsvarlig produksjon, handel og forbruk mv.