Vi vil gjerne at du skal være fornøyd med våre tjenester. Vi arbeider hele tiden med å forbedre tjenestene våre, men misforståelser og feil kan forekomme.
Det kan dreie seg om service, informasjon, tannbehandling eller annet. Derfor er det viktig at du gir tilbakemelding når du mener at vi ikke er gode nok.
Slik går du fram for å klage
- Ta kontakt direkte med den som har behandlet deg. Hvis dere sammen finner en løsning du er tilfreds med, avsluttes saken.
- Er det vanskelig å løse saken på den måten, kan du klage til leder av klinikken. Hvis det heller ikke løser seg, kan du klage muntlig eller skriftlig til lederen for tannhelseseksjonen du sogner til.
Skjema for å klage på tannhelsetjenester i Akershus fylkeskommune finner du lenger ned på siden, eller du kan utforme en klage selv. Den du har har kontaktet om saken, vil informere deg om videre klagegang. - Hvis du ikke er fornøyd med lederens behandling av saken, kan du klage videre til avdelingsleder for tannhelse i Akershus eller direkte til Statsforvalteren i Østfold, Buskerud, Oslo og Akershus. Frist for å klage videre er fire uker.
- Klage til Statsforvalteren skal være skriftlig. Klagen skal være undertegnet av deg eller en som representerer deg. Klagen skal inneholde en beskrivelse av hva du klager på, og opplysninger du mener har betydning for behandling av klagen.
- Du kan også få hjelp hos Pasient- og brukerombudet i ditt distrikt.
Benytt skjema
Skjema for å klage på tannhelsetjenester i Akershus fylkeskommune (PDF, 3 MB)
Klage på behandling hos private tannleger
Les om klagemuligheter på helsenorge.no