Askerrevyen

Askerrevyen er en tradisjon på skolen. Hvert år i februar settes revyen opp og det er elevene som står for alt. Den første revyen ble laget i 1998 og het "MADe in Asker".

Tre jenter i en robåt - Klikk for stort bildeMetafor skuespillere Anne-Grethe W. Gundersen

Askerrevyen har en lang og stolt tradisjon. Det er en 100% elevdrevet revy. Det vil si at elevene selv er ansvarlige for hele prosessen fra planlegging til gjennomføring. Ingen eksterne tekstforfattere blir leid inn, noe som er blitt vanlig for mange skolerevyer de siste årene.

Revyen består av en rekke grupper som skuespillere, musikere, dansere, scenearbeidere, snekkere, sminkører, lyd og lys, kosegruppe, PR- og sponsorgruppe for å nevne noen.

Det er flere hundre elever i sving i intensiv-uka før premieren i februar, der hele skolen er i bruk til å sy kostymer, lage rekvisitter, snekring og ikke minst dansing, skuespillerøvinger og bandøvelser.

Revyen skaper godt sosialt miljø på tvers av klasser og trinn, mye takket være arbeidet som blir gjort av blant andre kosegruppa. Det er alltid stor spenning knyttet til tema, rød tråd og helhet i forestillingen, noe som for alvor avsløres på premieren.

Omtale av revyene på Asker vgs. i media:

For hver revy lages det en revyplakatAlle revyplakatene er samlet og henger i bibliotekgangen.